מיתוג גרפי

בעלי עסקים וחברות רבות הבינו שבכדי לשרוד ולהצליח עליהם לפנות לאנשי מקצוע אשר יעשו לעסק שלהם מיתוג גרפי בצורה מקצועית.

אנו חיים בעולם עמוס, רווי בפרסומות (חלקן ישירות וחלקן סמויות), אנו חשופים לכמויות עצומות של צבע, מלל, אובייקטים, תמונות בכל מקום בחיינו. לדוגמא: בסופר על המדפים, תחנת האוטובוס, שלטי חוצות, אתרי האינטרנט, טלוויזיה ועוד. העומס הגיע למצב שכמעט ואיבדנו את היכולת שלנו לראות דברים וליהנות מהם.

בעזרת מיתוג, לוגו של חברה יוכל לצעוד צעד אחד קטנטן קדימה לפני כולם ובזכות כך הלקוחות יוכלו להבחין בו ולהתייחס אליו. הצעד הקטן הזה משמעותי כי בזכותו יוכלו הלקוחות להבחין בלוגו, להתעמק בו, להכיר את החברה, לתת לה אופציה ואף לנסות את שירותיה.

מיתוג גרפי נכון יבדל אותכם מכל השאר

מיתוג גרפי מוצלח יצליח לבדל חברה או עסק מהחברות המתחרות על-ידי חיפוש משהו חיובי בחברה והצגתו בצורה ויזואלית ושיווקית. בשיטה זו מצליח העסק להפגין מול לקוחותיו את יתרונותיו על פני המתחרים, לגרום להם לאהוב אותו ואת המאמין שלו, להתחבר למוצרים שלו ובמרוצת הזמן אף להיות נאמנים אליו.

חברה שהצליחה ל"געת" בלקוחותיה צריכה לשמור על עצמה, להישאר דבקה במטרות שהציגה בתחילת דרכה לדבוק בטיב מוצריה והשירות שלה, להתמיד ולהיות נאמנה לקונספט העיצובי שלה בכל מקום שהיא מפרסמת את עצמה.

ישנן חברות שאת תוצאות המיתוג נוכל לראות בטווח המידי אך לעומתן ישנן חברות שהזמן מציג את תוצאות המיתוג בצורה ברורה ונראית לעין.

רגש המותאם לקהל היעד

המיתוג יפנה לרגש של הלקוח. כדי למצוא מהו הרגש המדויק שצריך ל"הפעיל" בעיצובים הגרפיים יש לברר תחילה מהו קהל היעד שהרגש הזה צריך ל"פעול" עליו. ניתוח מעמיק של קהל היעד ודפוסי התנהגותו יובילו לדיוק במשימה. מיתוג גרפי למוצר לילדים יהיה שונה ממיתוג מוצר לאימהות. הצורות, הצבעים וסוגי הגופנים צריכים ל"דבר" אל המתבונן הפוטנציאלי שהוא הלקוח, לפנות אליו, לרגש אותו, להזדהות אתו ואף לזמן אותו לשיח.

כוחו של עיצוב גרפי במיתוג

מדענים הוכיחו שצבע וצורה יכולים להשפיע באופן ישיר על מצב רוחנו והתחושות שלנו. מכאן שניתן להשפיע על מצב רוחו של הלקוח אשר יתבונן בעיצובים הגרפים שלנו. לדוגמא: בצבעים של הלוגו או באתר העסק / החברה שלנו. חשוב לציין שהשפעת צבע על אנשים שונה מקהל יעד אחד למשנהו.

הלוגו כשחקן ראשי

הלוגו הוא החלק המשמעותי במיתוג גרפי לעסק או חברה. הוא העיצוב הגרפי הראשוני שבונים אותו. עליו מתבססים מוצרים גרפיים נוספים כגון: ניירת משרדית, כרטיס הביקור, אתרי אינטרנט ועוד. הוא חייב להיות פשוט, קולע בול לקהל היעד, קליט, מעניין, מעורר סקרנות, משדר אמינות ויציבות וכזה שיהיה קל לשיווק.

בגלל תפקידיו הרבים לוגו מקצועי חשוב שיבנה על-ידי מעצב גרפי מקצועי בעל ניסיון. הלוגו צריך להיראות ב"מיטבו" גם כשהוא מוצג על ליד לוגואים נוספים.

לא פעם שמענו את המשפט "תמונה אחת שווה אלף מילים", לוגו אחד המוצג ללקוח יכול לספר סיפור שלם על החברה, בעליה ואף על עובדיה. הלוגו יכול להיות מורכב ממלל בלבד או ממלל ואובייקט משולב. פתרונות רבים ויצירתיים מצאו מעצבים גרפים לפתרון המשוואה הקשה אשר שמה הוא – לוגו.

לסיכום, מיתוג גרפי משלב בין המקצועיות הטמונה בעולם השיווק לבין המקצועיות הטמונה בידי מעצבים גרפיים מקצועיים. לכל אחד מהם הכלים שיביאו את העסק או החברה להצלחתה, אך ישנם גם קווים משותפים לשניהם כגון שימוש באסטרטגיות, מחקר, המצאת הגלגל וחיפוש אחר מקוריות ובידול.

מיתוג גרפי מקצועי "מקפיץ" את העסק ומאפשר לו במה –  ההשקעה בטוחה ומוכחת.

 

קידום אתרים בגוגל הסטודיו של קבוצת