עיצוב גרפי

עיצוב גרפי האמנות מאחורי הרעיון

עיצוב גרפי שייך לתחום האמנות השימושית, אשר עוסקת בשילוב של עיצוב ויופי בעצמים הנמצאים בשימושינו היום יומי. את העיצוב הגרפי נוכל למצוא בכל מקום והוא מקיף את חיינו: בשלטים שברחובות, ספרים, עיתונים, מודעות, פונטים וגופנים, אריזות למוצרים שאנו קונים בסופר, אתרי האינטרנט, ממשקי משתמש ומידע, משחקי מחשב ועוד.

בעיצוב גרפי החלק החשוב הוא העברת המסר בצורה ישירה, פשוטה ונעימה למתבונן. הרושם הראשוני שמעביר העיצוב למתבונן הוא קריטי ובעל חשיבות רבה להצלחתו של המוצר. עיצוב עמוס, מסורבל ולא קליט יגרום למתבונן לא להתעמק במוצר ובכך יכריע את גורלו בשוק. משום כך אחריות רבה נושא על כתפיו העיצוב הגרפי, והוא נקודת הפתיחה לשיווק מוצר מצליח.

כלי העבודה של המעצב הגרפי בעבר וכיום

בעבר היה המעצב הגרפי עובד בצורה שונה מהיום. עבודתו היתה עבודה ידנית הכוללת: גזירה, הדבקה, איור וציור. מעצבים רבים היו נעזרים בביצועיסטיים שהתמחו בדיוק בעבודה ידנית, אשר היתה קריטית לשם הצלחתה של התוצאה העיצובית.

כיום העבודה של המעצב הגרפי נעשת כולה במחשב בעזרת תוכנות גרפיות כגון: אילוסטרייטור, פוטושופ, פריהנד, אינדיזיין ועוד. בעזרת התוכנות השונות בונה המעצב אובייקטים מדוייקים וחדים (וקטורים), מטפל ומרטש תמונות (פיקסלים), מבצע עימוד וארגון טקסטים, סורק תמונות ואיורים.

שלבי העבודה של המעצב הגרפי:

  1. איסוף חומרים – לפני תחילת העבודה יאסוף המעצב חומרים להם הוא זקוק לשם בניית הקונספט העיצובי כגון: תחום הנושא לעיצוב (מוצרי חשמל, הנעלה וביגוד, מוצרי מזון וכדומה), איזה עיצוב נדרש או דורש הלקוח (פלייר, שלט חוצות, עיצוב לוגו, קטלוג מוצרים, אתר אינטרנט ועוד), למי העיצוב מיועד: כלומר מיהו קהל היעד (ילדים, בני נוער, סטודנטים, מורים, הורים, אנשים מבוגרים וכדומה). עיצוב גרפי מקצועי מתחיל כבר באיסוף החומרים.
  2. סקר שוק – המעצב הגרפי יארגן את כל המידע שקיבל מהלקוח ויערוך סקר שוק קצר כדי לראות איך ניגשו לנושא המתחרים, תוך רצון לעצב בצורה שונה בכדי ליצור מוצר מנצח ובולט. התחרות כאן היא על העיניים של המתבונן.
  3. סקיצות – המעצב בונה סקיצה ראשונית בה הוא מציג ללקוח את התוצר מבחינה רעיונית (לעיתים הוא מציג כמה אפשרויות או גישות שונות לדוגמא: בעיצוב לוגו) תוך התייחסות לקהל היעד, בקשות הלקוח, עיצוב המותאם לרוח התקופה והטרנדיים העכשוויים, שימוש בצבעים וצורות המותאמים לנושא.
  4. הלקוח מביע את דעתו על הסקיצה ומעביר את ההארות / הערות למעצב הגרפי. המעצב מתייחס להארות והערות מתקן אותם בהתאם ומציג ללקוח סקיצה סופית לאישור (לעיתים בין הסקיצה הראשונית לסקיצה הסופית  יהיו כמה סבבים של סקיצות ביניים).
  5. ביצוע – לאחר אישור הסקיצה הסופית, מבצע המעצב "פינישים" אחרונים, אשר יוצרים את תחושת שלמות המוצר ולעיתים אף את תחושת הוואו של המתבונן.
  6. הכנת הקבצים – המעצב מכין את הקבצים בפורמטים שנקבעו מראש, אשר יתאימו לפרסום המוצר. לדוגמא: קבצים המותאמים לדפוס (צלבי חיתוך, תצוגת צבע בשיטת CMYK, גלישות ועוד), קבצים המותאמים לתצוגה במסך המחשב (חיתוך התמונות לגודל המתאים, תצוגת צבע בשיטת RGB ועוד).

לסיכום, המעצב הגרפי הוא מעין קוסם אשר משלב בצורה הרמונית ומאוזנת בין קווים, אותיות, גופנים, תמונות, איורים וצבעים והופך אותם למקשה אחת בעלת מסר שיווקי. עיצוב גרפי טוב "ידבר" אל קהל היעד בצורה שהוא מצפה שידברו אתו. הוא ירגש אותם, ידבר לליבם ויצור אצלם תחושה של הזדהות עד שהם ירגישו כאילו הוא נבנה עבורם אישית.

פנו למעצבים גרפים מקצועיים להם ניסיון רב בתחום. הם ידעו להנחות אתכם, ישתפו אתכם בתהליך העיצוב. כבדו את דעותיהם המקצועיות, אפשרו להם חופש פעולה בכדי שיוכלו להציג לפניכם את הפתרון לעיצוב אותו אתם מחפשים כדי לקבל תוצר מנצח.

קידום אתרים בגוגל הסטודיו של קבוצת