Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בניית קונספט עיצובי

קונספט עיצובי הוא הנושא של העיצוב, המחשבה אשר עומדת מאחוריו. הנושא מורכב מהרעיון המרכזי אשר מציג את המשוואה לרעיון העיצובי.

קונספט עיצובי טוב יתחיל מרעיון פשוט ומחשבה עמוקה בדרך למציאת הפתרון. מסביב לקונספט העיצובי יבנו אובייקטים נוספים והוא יהווה עמוד הטווח לעיצוב כולו.

הדרכים למציאת קונספט עיצובי מנצח

כיצד מוצאים מהו הקונספט העיצובי המותאם בצורה מדויקת לבעיה העיצובית אותה אנחנו רוצים לפתור? התשובות לכך מגוונות וכל מעצב מוצא לעצמו את הדרך למציאת הפתרון, אך אצל כולם היא מתבססת על מחקר יסודי. מחקר המברר מהם הקונספטים העיצובים אשר קיימים כיום בשוק, ניתוחם מבחינה רעיונית, צבעונית וצורנית. מחקר הבודק את התחום בו יהיה הקונספט העיצובי לדוגמא: בניית קונספט עיצובי למאמן אישי, המיועד לענות על שאלות כמו איך נערוך מחקר ונאסוף מידע מהו אימון אישי? מי קהל היעד? אילו אלמנטים מזוהים עם אימון אישי? אילו צבעים מתאימים ומזוהים לאימון אישי? (צבעים קרים, חמים, פסטלים), איך ניגשו לנושא בעיצובים השונים של מאמנים אישים אחרים (כלומר: איך נראים העיצובים של המתחרים שלנו)? ועוד.

פשטות

קונספט עיצובי טוב הוא קונספט פשוט וברור למתבונן, הוא קצר וקולע ואינו מתחכם. לקוחות רבים יודעים להעריך ואף להעריץ את הפשטות במיוחד בעולמנו הרווי באובייקטים, צבעים ומסכים. קיים יופי מיוחד בעיצוב "נקי" אשר הופך אותו לאלגנטי וקליל בלי הרבה הסברים וסיפורים מיותרים סביבו.

בניית קונספט עיצובי אחיד

בפרויקטים עיצוביים גדולים או פרויקטים שנעשים על-ידי כמה אנשי מקצוע לא תמיד יש שמירה על הקונספט העיצובי בצורה אחידה. שינויים קטנים פה ושינויים קטנים שם, סוטים אט אט מהקונספט האחיד. הדבר יגרום לפרויקט לא להיראות אחיד, עקבי ואף יציב, כאילו אין לו קו מנחה אחד ממוקד.

חשוב להקפיד לחזור שוב ושוב לקונספט העיצובי שנבחר ולהסתובב סביבו. מותר פה ושם לעשות שינויים קטנים לשם העצמת נקודה מסוימת, אבל השיניים צריכים להיות מתונים וקטנים כמו: "זריקת" צבע שונה, הוספת פונט נוסף, "שבירת" הסימטריות וכדומה.

סיעור מוחות

אחת השיטות למציאת קונספט עיצובי חזק הוא שימוש בשיטה של סיעור מוחות. לחשיבה בקבוצה יש כוח עצום, היא מביאה לדיון מגוון דעות ורעיונות ברמות חשיבה והביטים שונים דבר הגורם לעומק בנושא, גיוון. גירוי המחשבה מביא לעיתים לתוצאות מקוריות חזקות ובעלות עוצמה אשר יגרמו למתבונן בעיצוב לתחושת וואו (תחושה שמעצבים רבים מנסים להגיע אליה בעיצובים שלהם).

קבוצת סיעור המוחות יכולה להיות מורכבת ממעצב או כמה מעצבים, איש שיווק והלקוח. כל אחד יביא לדיון את הפתרון מתוך העולם המקצועי שלו.

מקוריות

לפעמים נוצרת בנו התחושה שראינו כבר עיצובים הכול מהכול עד למצב שלוגו של בעל עסק אחד דומה ללוגו של בעל עסק אחר, דבר היכול לגרום לבלבול בצד של הלקוח והפסדים רבים בצד של בעל העסק.

לחשיבה מקורית כוח רב עוצמה. לעיתים היא שוברת נורמות ובכך היא מושכת את תשומת ליבו של הלקוח עד למצב שהוא יזכור את שבירת הנורמה לאורך זמן ובכך הצלחנו. לדוגמא: כולנו רגילים לראות עגבנייה עגולה ואדומה. הצגת העגבנייה בצורתה המקורית, אך בצבע שונה (לדוגמא: עגבנייה בצבע תכלת), דוגמא נוספת: הצגת העגבנייה בצבע אדום, אך הפעם בצורת ריבוע.

לסיכום, בניית קונספט עיצובי אשר נבנה על-ידי אנשי מקצוע הופך במהרה לקונספט חזק ומנצח. התבוננות מעמיקה בנושא וחיפוש אחר תשובות עיצוביות פשוטות, קליטות, אחידות ומקוריות נותנות לאובייקט המעוצב עוצמה. העוצמה הזאת הופכת אותו למוצר מצליח וזאת יהיה אפשר להרגיש כבר בתחילת דרכו בתהליך השיווק שלו. חשוב לזכור שהקונספט העיצובי הוא הרעיון המרכזי אשר סביבו הכול סובב לכן שווה להשקיע בו.

 

קידום אתרים בגוגל הסטודיו של קבוצת