Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיצוב דף נחיתה

מה זה דף נחיתה – מהבסיס למעלה

בקצרה – דף נחיתה הוא עמוד המכיל תוכן שיווקי קצר וקולע המעודד את הגולש לביצוע פעולה כלשהי.

עיצוב דף הנחיתה חייב להיות ממוקד מטרה, ולכן ברוב המקרים אין בדף הנחיתה תפריט המקשר לדפים נוספים. בניגוד לעיצוב אתר אינטרנט, בדף נחיתה לא נוסיף אפשרויות ניווט שיובילו לדפים נוספים, משום שאנחנו לא רוצים שהגולש שהגיע לעמוד הנחיתה ינווט למקום אחר – אנחנו רוצים שהגולש יבצע את הפעולה המרכזית אותה הגדרנו מראש, מבלי להסיט את תשומת ליבו מהנושא העיקרי.

מהם דפי נחיתה ממירים?

נתחיל מהגדרת המרה – המרה היא כל פעולה אשר בעל העסק (או חברת הפרסום) מגדיר מראש כפעולה שאותה מעוניינים שהגולש יבצע.

אם בעל העסק החליט כי המרה מבחינתו היא רכישת מוצר, בכל פעם שגולש ירכוש מוצר דרך דף הנחיתה (או האתר, במקרים אחרים), תתבצע המרה. אם בעל העסק החליט כי ההמרה היא קבלת פרטי יצירת קשר של גולש, בכל פעם שגולש ישאיר את פרטי יצירת הקשר שלו בדף הנחיתה (או באתר) – התבצעה המרה.

מטרתם של דפי נחיתה היא לעודד המרות, והמונח "דפי נחיתה ממירים" משמש להגדרת היעילות של עמוד הנחיתה ביצירת המרות. אנשי פרסום ושיווק מודדים המרות על ידי יחסים. יחס המרה (CTR = Click Through Rate) הוא היחס בין מס' הגולשים שנחשף לדף הנחיתה, ובין מס' הגולשים שביצעו את הפעולה שהתבקשה מהם (למשל – מילוי טופס יצירת קשר). יחס המרה גבוה משמעותו כי דף הנחיתה הוא מוצלח, וכי הרבה גולשים הונעו לפעולה וביצעו את אשר ביקשנו מהם לבצע בדף. יחס המרה נמוך מעיד על דף נחיתה שלא קלע למטרה, וכי מעט גולשים (או כלל לא) ביצעו את הפעולה אותה רצינו שיבצעו. במקרה של יחס המרה נמוך, צריך לעצב דף נחיתה אחר וליצור מסרים שיווקיים שונים כדי שהקמפיין יהיה מוצלח וישיג יחס המרה גבוה.

אנשי פרסום רבים מבקשים ממעצב דף הנחיתה לבצע מספר וורסיות (A/B Testing) לעיצוב ומבנה דף הנחיתה, ובנוסף יוצרים מסרים שיווקיים (קופירייטינג) שונים לכל דף על מנת לבדוק איזה דף נחיתה הוא המוצלח ביותר עבור קהל הגולשים הספציפי. לאחר בדיקת יחסי ההמרה בין הדפים השונים, ממשיכים בקמפיין עם דף הנחיתה המנצח.

9 כללים בסיסיים לעיצוב דף נחיתה מוצלח

1 – כותרת מושכת, תמציתית ומתאימה לקהל היעד

על הכותרת להיות שיווקית, קצרה וקולעת, ולהתאים לקהל היעד אותו אנו מנסים לעניין ולהניע לפעולה. על הגולש להבין מיד ובאופן ברור מהי הפעולה שאנו מבקשים ממנו לבצע – השארת פרטיו בטופס, רכישת מוצר וכיוצא בזה.

2 – כתבו תוכן שיווקי קצר ורלוונטי

מעבר לכותרת, גם על תוכן דף הנחיתה למסור פרטים קצרים, ממוקדים ורלוונטיים בלבד. דף הנחיתה אינו המקום להרחבה על נושאים מקיפים או שאינם רלוונטיים למטרה – שהיא המרת הגולש ללקוח.

עיצוב דף נחיתה נכון
עיצוב דף נחיתה לאמון הציבור: העבודה כללה אפיון, עיצוב, יצירת מסרים שיווקיים וקופירייטינג. דף נחיתה עם יחס המרה מצוין.

3 – עוררו רגש בגולש

גולשים הם בסה"כ בני אדם, וכל בני האדם נוטים יותר לפעול כאשר מתעורר בהם רגש כלשהו – בין אם הרגש הוא צחוק, עצב, התרגשות וציפייה או אפילו כעס. אדישות אינה מובילה להמרות.

4 – ספקו ייחודיות והטבות

מכיוון שעל רוב השירותים הניתנים בשוק יש תחרות ורובם מספקים את אותו השירות במחירים ותנאים שונים, אם יש לשירות שאתה מספק ערך מוסף כלשהו או שאתה מספק הטבה בעת רכישת המוצר או השירות, על דף הנחיתה לציין זאת באופן בולט במיוחד. על הגולש להבין מיד כי הוא מקבל ממך יותר (גם אם זה קצת יותר) ממה שהוא יקבל מהמתחרים שלך.

5 – השקיעו בתוכן שיווקי – קופירייטינג ועריכה לשונית

על דף הנחיתה להיות חף מטעויות כתיב או דקדוק, ולהציג תוכן מושך ומעניין. מחקרים מראים כי גולשים הנתקלים בעמוד נחיתה המכיל טעויות כתיב או דקדוק נמנעים מלפנות לאותו משווק, מכיוון שאינם סומכים עליו. כדאי לשכור את שירותיו של קופירייטר מוכשר ובעל ניסיון בעריכה לשונית לניסוח תוכן דף הנחיתה.

6 – עיצוב דפי נחיתה ברורים, המבליטים את החלקים החשובים

על עיצוב דף הנחיתה לשלב עניין, ייחוד, ניגודיות בצבע והכוונה לפעולה בעזרת עיצוב גרפי ברור וממוקד. אם המרה הוגדרה כהשארת פרטי הגולש בטופס יצירת קשר, על הטופס להיות בולט ולא נחבא. אם אנו מעוניינים כי הגולש יצפה קודם כל בווידאו, עליו להיות בולט יותר מטופס יצירת הקשר או שאיבדנו את מטרתנו.

בעת עיצוב דף נחיתה, צריך לאזן את הגרפיקה עם כמות המידע בדף. על הגרפיקה להיות מאוזנת, משלימה ועוטפת, כדי שהדף לא יהיה מסורבל ועמוס והתוכן לא ילך לאיבוד. על הגולש לראות מיד את מה שאנחנו רוצים שימצא, ללא כל הסחות דעת מיותרות.

התמונה המרכזית היא גם אלמנט חשוב בכל דף נחיתה – עליה ליצור בגולש הבנה היכן הוא נמצא ולאן כדאי לו ללכת, ולעורר בו רגש כלשהו – צחוק, עצב, חשק לרכישה, פיתוי וכדומה.

על דף הנחיתה להיות קצר באורכו – Above the fold – כדי להתאים למסכים השונים ולרזולוציות ללא גלילה אורכית. קחו בחשבון כי כל תוכן שנמצא מעבר לקו ה-FOLD, יהיה מוסתר מעיניי הגולש – אי אפשר לסמוך על הגולש שיגלול מטה בדף נחיתה ארעי אשר הוא לא חיפש אחריו, ורובם אף לא עושים זאת (הרחבה על המונח Above The Fold תוכלו לקרוא בדף עיצוב ממשק משתמש).

עיצוב דף נחיתה מוצלח
עיצוב דף נחיתה ממיר לחברת נדל"ן- מסרים ברורים וקצרים

7 – בניית דפי נחיתה עם קוד תקני לטעינה מהירה

על דף הנחיתה להיבנות בקוד תקני, כדי שהדף ייטען במהירות. הגולשים יודעים כי קיימות בפניהם מאות אפשרויות אחרות לבחירה, ועוד מאות דרכים אחרות שהם יכולים לבלות בהן את זמנם – אם דף הנחיתה שלך נטען באיטיות, רובם המוחלט של הגולשים יסגור את הדף ויגלוש לו למקום אחר.

8 – בנו גרסה סלולרית לדף הנחיתה

רבים מהאנשים היום גולשים דרך מכשירים סלולריים חכמים, ועבור כל דף נחיתה יש ליצור גרסה סלולרית. מחקרים רבים מאשרים כי גולשים שעושים שימוש רב במכשיר הסלולרי שלהם הם אנשים מעורבים יותר, עשירים יותר, ואף נוטים יותר לבצע רכישה באינטרנט – וחבל יהיה להפסיד קהל לקוחות פוטנציאלי זה.

9 – A/B Testing

נסו כמה גרסאות לעיצוב דף הנחיתה ובצעו אופטימיזציה – שנו את הכותרת מגרסה לגרסה, את התמונות, את התוכן, את הקריאות לפעולה, את הצבעים ואפילו את המבנה כדי לראות מה עובד אצל קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם.

נשמח לעצב עבורכם דף נחיתה ממוקד מטרה, שיעורר עניין בקהל היעד שלכם וישיג יחסי המרה מצוינים – פנו אלינו למידע נוסף ולכל שאלה.

מאחלים לכם הצלחה רבה,
סטודיו jolini – צוות שאוהב דפי נחיתה יפים, ממוקדים וממירים.

קידום אתרים בגוגל הסטודיו של קבוצת