Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיצוב ומיתוג לוגו

עיצוב ומיתוג לוגו לבידול העסק

לוגו הוא הכרטיס ביקור של החברה עד שלעיתים הוא האחראי העיקרי להצלחתה או נפילתה. בעולם עמוס שבו אנו חיים אנשים "שבעים" מעומס הצורות, הצבעים והמלל אשר נמצאים בכל מקום. התחרות כאן היא על העיניים של המתבונן. בכמה שניות מעטות יש ללוגו להעביר מסר כל כך גדול ומשמעותי המציג את רוח החברה, מאפיינה ועוד.

על כן, עיצוב ומיתוג לוגו חייב להיעשות על-ידי ידיים מקצועיות בשל התפקידים הרבים והמכריעים שיש לו. לוגו מקצועי הוא לוגו המתבסס על פשטות, ניקיון, חדות (צורנית ורעיונית), בעל ערך ועם פן שיווקי חזק.

לוגו מנצח

לוגו מנצח ייזכר על-ידי הלקוח. הוא יהיה לוגו קליט, לקוחות יתחברו אליו מבחינה רגשית והוא ישקף את אופי החברה וההתנהלות שלה. לוגו מנצח "יפגין" נוכחות כאשר הוא יהיה ליד לוגואים אחרים, אך ישמור גם על צניעות. הוא יראה במיטבו בכל מקום אשר הוא "יישב" לדוגמא: בניירת החברה, כרטיס הביקור, אתר האינטרנט, מצגת, חתימה במייל, פרסומת בעיתון ובשלטי החוצות. בקיצור – בכל מקום, בין אם הוא יופיע בגודל קטן או בגודל גדול, עם רקע מאחוריו או על רקע לבן, בשחור לבן וכצבע אחד.

עיצוב ומיתוג – מקשה אחת

עיצוב ומיתוג לוגו מהווים כמקשה אחת. כשבונים לוגו מנצח צריך לחשוב גם על השיווק שלו. לוגו הבנוי בצורה טובה ונכונה קל לשווק. בעלי עסקים רבים הבינו את החשיבות העמוקה של שילוב של שני הכוחות: שיווק ועיצוב ולכן הם פונים לאנשי מקצוע ולחברות המתמחות בכך בבקשה לבניית לוגו.

ממה בנוי לוגו

לוגו יכול להכיל אוסף אותיות אשר מרכיבות את שם החברה או המותג, בצורות גופן שונות אשר לסוג הגופן יש קשר ישיר מה התצורה שתתקבל תשדר ללקוח. לדוגמא: שימוש בגופן ללוגו של בית מאפה יכול להיות לוגו עגלגל, שמנמן כזה שיזכיר לנו לחם או חלה לעומת שימוש בגופן ללוגו של חברה לעריכת דין יהיה פונט רציני, ישר ומכובד.

הלוגו יכול להיות מורכב מגופן וצורה גרפית ה"יושבת" לידו או משולבת עם האותיות. הצורה הגרפית יכולה לרמוז על העיסוק של החברה או להיות צורה כללית נעימה לעין. בנוסף לצורה של הלוגו לצבעים יש תפקיד חזק וכוח בנראות שלו. הצבעים יכולים להיות חזקים או חלשים, מורכבים ממעברי צבעים וכדומה.

לוגו מנצח יהיה לוגו שיתאים לעסק או החברה במשך שנים רבות ולא כזה שיהיה מושפע מטרנד עכשווי שרץ בשוק. הוא יתבסס על מחקר שנעשה סביב התחום שהוא עוסק. לדוגמא בלוגו לבית מאפה יחקור המעצב את הצורות האפשריות לתצוגת חלה, חלה קלועה עם שתי צמות או כזאת המורכבת משלוש צמות.

מחשבה מחוץ לקופסא

לוגואים רבים קיימים בשוק עד שלעיתים לוגו אחד דומה ללוגו אחר. עיצוב ומיתוג לוגו מתבסס על הרעיון של להביא משהו חדש לעולם – לחשוב מחוץ לקופסא. הפתרון העיצובי המקורי יבדל את הלוגו משאר הלוגואים אשר קיימים באותו הענף שלו. ישים אותו צעד אחד קדימה לפני כולם ונקודת הפתיחה שלו תהיה מוצלחת יותר.

כוח של משהו מיוחד וקצת שונה הוא כוח רב, הוא מביא אחריו תחושת רעננות וגישה חדשה והעניים העייפות של הלקוחות זקוקות לכך. לוגו חדש ומרענן יכנס לליבם של הלקוחות והם ישמרו לו מקום של כבוד שם.

לסיכום, את מלאכת עיצוב ומיתוג לוגו השאירו בידי ידיים מקצועיות להם ניסיון רב. התוצאות תיהנה שוות כל מאמץ, הלוגו ישדר ללקוח את אופי החברה וערכיה. יהיה קל לעבוד אתו, לשלב אותו בפורמטים השונים וחשוב לא פחות לשווק אותו בהצלחה ובקלות, הוא ידבר בדיוק רב לקהל היעד שאותם אתם רוצים כלקוחות שלכם.

קידום אתרים בגוגל הסטודיו של קבוצת