Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיצוב ומיתוג לעסקים

עיצוב ומיתוג הם מונחים שכיום כמעט אי אפשר להפריד ביניהם. העולם המודרני בו אנו חיים, תרבות השפע, ריבוי החברות והמוצרים השונים על המדפים (אשר יוצרים תחרות סמויה וגלויה), זמינות המידע של הלקוחות –  מציגים לפנינו לקוח מסוג חדש. לקוח בעל יכולת ראיה חדה והבחנה בין דקויות של פרטים (האם מוצג לפני לוגו מקצועי ומוקפד או לוגו חובבני ולא מושקע), לקוח בעל דרישות גבוהות ומחמירות לגבי איכות המוצרים והשירות אשר מגיע לו.

בעזרת עיצוב ומיתוג לעסקים, יוכל בעל עסק להגיע ללקוחות פוטנציאלים. החזות הוויזואלית הנכונה שהוא יקבל בזכות העיצוב הגרפי המקצועי והמיתוג שידאג לבדל אותו מהמתחרים הרבים יביאו אותו קדימה ויאפשרו ללקוחות לראות בקיומו. ללא מיתוג מקצועי עסק לא יצליח להתקדם קדימה רק עם עיצוב גרפי יפה.

מיתוג ועסק מצליח

מיתוג מוצלח יעלה את הרווחים של העסק בצורה משמעותית. המיתוג יביא את העסק צעד אחד קדימה ויבדל אותו מהמתחרים הרבים. בשילוב נכון של  עיצוב מקצועי לקוחות יבחרו בו, יתעמקו במוצריו, ירכשו ממנו מוצרים ואם הם יהיו מרוצים יישארו נאמנים לו. מיתוג מקצועי יוצר לעסק תדמית מוצלחת ומוניטין גבוה.

חשוב לציין שאין די ביצירת חזות ויזואלית מקצועית ולמתג אותה, המוצר או העסק צריכים להציג ללקוח שרות ומוצרים איכותיים ומוקפדים.

תהליך עיצוב ומיתוג נכון לעסק:

  1. סקר שוק אצל המתחרים ומציאת נקודת בידול – השלב הראשוני הוא סקר שוק, ייבדק השוק בו העסק הולך להתמודד בו. המעצב הגרפי יתבונן בצורה מעמיקה בעסק שאותו הוא הולך לעצב וינסה למצוא מה הנקודות בהם הוא יוכל לבדל אותו מכל העסקים האחרים, אשר נמצאים באותו תחום עיסוק שלו. כדי למצוא את נקודות הבידול ישאל בעל העסק למה לדעתו כדאי לנו לבחור במוצרים או השירות שלו? ובמה לדעתו הוא שונה מהמתחרים?
  2. בניית קונספט עיצובי – המעצב יבנה קונספט עיצובי אשר יהיה מורכב משפה גרפית וויזואלית. השפה הגרפית תכיל מלל, אובייקטים גרפיים החלטות צבעוניות ועוד. השפה הגרפית תכיל בתוכה את תשובת הבידול. המוצר הראשון אשר יתמודד מולו המעצב ובו ימצא את משוואת העיצוב המדויקת והמתאימה לעסק הוא הלוגו. בלוגו יטמיע המעצב את המסרים בצורה וויזואלית תוך התאמתם לקהל היעד אשר הולך להתבונן בהם.
  3. אחידות ודבקות בשפה הגרפית אשר נבחרה – המעצב יעביר את השפה הגרפית אשר בחר בלוגו לכל שאר מוצרי העסק שיעצב תוך שמירה ודבקות בשפה זו, לדוגמא: נייר מכתבים, חתימה למייל, קאבר לפייסבוק, אתר אינטרנט ועוד. דבקות בשפה הגרפית מחזקת את מעמדו של העסק ומקרינה יציבות, עסק המסתכל ומדייק בפרטים הקטנים וגם תורמת  לנראות אחידה אשר מקלה על הלקוחות לזהות ולמצוא את העסק שהם אוהבים בין כל שאר המתחרים.

מיתוג לעסק קיים

כמעט כל העסקים החדשים עושים לעסק תהליך של מיתוג, אך חשוב להדגיש שמיתוג לא חייב להיות שייך רק לעסקים החדשים הוא יכול להרים עסק שכבר קיים כמה שנים.

לאיזה עסק קיים כדאי לעבור עיצוב ומיתוג לעסקים קיימים? עסק קיים אשר מרגיש שהוא דורך במקום, שהפרסומים שלו מגיעים לקהל היעד הלא הנכון, שיש לו לקוחות ותיקים והוא לא מצליח לגייס לקוחות חדשים, שהוא בקושי שורד בשוק התחרותי הזה, שהוא זקוק לשינוי משמעותי בכדי לעלות למעלה, שהלוגו שלו ישן ולא משקף אותו ועוד.

לסיכום, עיצוב ומיתוג לעסקים יתרמו רבות לעסק חדש וגם לעסק שקיים. השילוב של עיצוב ומיתוג נושא בידו כוח רב שאת תוצאות הכוח הזה ירגיש מהר מאוד בעל העסק. ההשקעה משתלמת וכדאית.

קידום אתרים בגוגל הסטודיו של קבוצת