Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיצוב שפה חזותית

כיום חלק גדול מהתקשורת שלנו מתבססת על תקשורת חזותית. תקשורת זו נוכל לפגוש כמעט בכל מקום בארץ ובעולם (ברחוב, עבודה, לימודים, קניות ועוד). זוהי תקשורת המתבססת על שפה חזותית בעלת כוח רב עוצמה אשר מצליחה להיכנס לחיי כל אחד ואחד מאתנו. הדוגמה הפופולרית ביותר הוא האמוג'י – סמיילי קטן אשר מצליח להעביר מסר ברור וחד המתאר את עמדתנו ורגשתנו לנושא זה או אחר.

תקופת האינטרנט והתעצמות השימוש בשפה חזותית

בעבר השתמשו בשפה החזותית לשם העברת מסרים (עתידיים ומקומיים) ואחת הדוגמאות הקדומות הן ציורי המערות אשר תיארו צייד של חיות מסוכנות.

כיום, בעידן האינטרנט קיבלה השפה החזותית מקום של כבוד. נוכל למצוא באתרי האינטרנט תמונות ואיורים רבים המתארים ומעצימים את הטקסט וזאת בעזרת צבע, צורה וגופניים הנבחרים בקפידה רבה.

אנו מוצפים במלל בכל מקום, העיניים שלנו כבר לא מסוגלות לקרוא אותו ולכן אנו מרחפים מעליו. בעזרת עיצוב שפה חזותית מקצועית, אשר תציג לפנינו תמונה, איור או לוגו מעניין נבין את הנושא מבעוד מועד ואם השפה החזותית נגעה לליבנו או דיברה אלינו נתעמק במלל ואף נקרא אותו.

תפקיד המעצב

עיצוב שפה חזותית הוא תפקידו העיקרי של המעצב. עליו לבנות שפה המותאמת לכל לקוח ולקוח. שפה שבעזרתה יצליח בעל העסק לדבר אל לקוחותיו. משימה זו לא פשוטה ודורשת מהמעצב להיות בעל ניסיון רב, היא גם דורשת מממנו להבין לעומק את עולם השיווק. על המעצב לדעת לעצב בסגנונות שונים, ולהתאים כל סגנון עיצוב לקהל היעד אשר הולך לראות אותו. עליו למצוא ולהפגין בעיצוב שלו את נקודות הבידול של בעל העסק אשר בעזרתם הוא יוצג צעד אחד קדימה לפני כולם.

אחריות רבה  נושא על כתפיו המעצב ודוגמה אחת לכך היא עיצוב לוגו ללקוח. עיצוב הלוגו והנראות הסופית שלו יכריעו אם עסק יגיע לגבהים או יעלם בין החברות ונותני השרות הרבים שבשוק.

לסיכום, בעזרת עיצוב שפה חזותית נכונה מעוברים מסרים ללקוח ולמתבונן. המסרים עוברים בעזרת אמצעים חזותיים כגון: לוגו, תמונה, איור, צילום, אנימציות וסרטונים. לאחר בניית שפה חזותית חשוב לשמור עליה בצורה אחידה בכל המקומות בהם היא תופיע.

קידום אתרים בגוגל הסטודיו של קבוצת