שפה עיצובית

כל חברה או עסק זקוקים לשפה עיצובית משלהם אשר תופיע בלוגו ובעזרים הפרסומיים השונים שלה. השפה העיצובית תהיה מותאמת לקהל היעד, אשר עתיד לתקשר אתה (הלקוח הפוטנציאלי).

ישנן דרכים שונות לבניית שפה עיצובית נכונה אשר תניב לעסק הצלחות רבות. מעצבים גרפים בעלי ניסיון במיתוג יתאימו לכל חברה או עסק את השפה העיצובית לה הם זקוקים.

הגורמים המשפיעים על הצלחתה של השפה העיצובית:

  • נקודת בידול – בכל תחום ישנם בשוק עסקים ונותני שרות רבים. כאשר "נולד" עסק חדש הלקוח לא יוכל להבחין בו אם לא נדאג לבדל אותו. בתחילת התהליך צריך לברר מה ייחודי לעסק מול מתחריו הרבים. נקודת הבידול צריכה להיות מוצגת ללקוח בשפה העיצובית ולשדר לו חיוביות.
  • קהל היעד – קהלי היעד הם שונים ומגוונים: ילדים, סטודנטים, הורים, מורים, רופאים, אנשי הייטק ועוד. לכל קהל יעד השפה העיצובית אשר תדבר אל ליבו ורגשותיו, כאשר היא יכולה לדבר אליו בצורה, צבע, סוג גופן ועוד.
  • אחידות – כאשר נבנית שפה עיצובית ללקוח חשוב לשמור עליה לכל אורך העיצובים השונים. בכל מקום שהיא תופיע (לוגו, כרטיס ביקור, רול אפ, אתר אינטרנט וכדומה) ישמרו מאפיינה שנקבעו בתחילת דרכה בכדי שהלקוח יזהה אותה ויקשר אותה לבעל העסק הנכון.
  • נראות טובה ופשטות – הנראות של השפה צריכה להיות נעימה, פשוטה ולא מתוחכמת. המתבונן צריך להרגיש אתה בנוח הן מבחינת הצבעים שלה והן מבחינת הצורות והקומפוזיציה. היא צריכה להציג את בעל העסק בצורה הטובה והמכובדת ביותר.

נקודת הפתיחה – הלוגו

הפריט הראשון שנבנה בתהליך המיתוג הוא הלוגו. עליו בונים את השפה העיצובית. כאשר הלוגו מוכן יש למעצב שפה שלמה שעליו לחזור עליה ולהשתמש בה בכל העיצובים השונים. הלוגו הוא נקודת הפתיחה, שם מקבלים החלטות גורליות שאיתם החברה תלך לכל אורך דרכה.

לסיכום, חיפוש אחרי שפה עיצובית ללקוח היא משימה לא פשוטה, היא דורשת מהמעצב לערוך מחקר (קהל יעד, נראות המתחרים, חיפוש נקודות בידול בעסק, לימוד הנושא של העסק ועוד). למעשה הוא נדרש לבנות שפה חדשה ומקורית כאשר חומרי הגלם שלו הם: צבע, צורה, קומפוזיציה, צבעים, סגנון, אור, צל, מעברי צבעים ועוד.

קידום אתרים בגוגל הסטודיו של קבוצת